ijskoud een maaltijd - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Anneke de Wilde - WaarBenJij.nu ijskoud een maaltijd - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Anneke de Wilde - WaarBenJij.nu

ijskoud een maaltijd

Door: annekeroute45

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 November 2010 | Zweden, Stockholm

Vanmorgen na de opluchting dat we toch op internet ons verhaal kwijt konden een warme douche genomen en daarna lekker ontspannen gegeten.Daarna de koffers gepakt. Toen een ommetje gemaakt in de sneeuw. Het was rond het vriespunt, dus heerlijk om even rond te lopen. Om 10.00 uur werden we opgehaald door Gerrit van Lienden (door Wiebren Faber op de hoogte gesteld) en Karin Lind van Volvo om ons rond te leiden in het Bolinder Munktell Museum. En dat was de moeite waard. Machines van mijn begin tijd deden het verleden herleven. Zag me zelf weer zitten op een LM 640. Dat is toch wel een raar idee dat het nu allemaal anders is en voorbij is. Natuurlijk nog niet helemaal want rijden op de L90F is ook niet gek op deze leeftijd. We moesten beslist een film zien over Volvo gesproken in het nederlands van een medewerker die zelfs een paar woorden nederlands sprak zoals bloemkool, leverpastei, oranjeboombier een een raar woord! In eerste instantie weigerde de beamer maar hij haalde er een monteur bij en ja hoor het lukte toch. Ze halen alles uit de kast om het ons zo gezellig mogelijk te maken, echt super! Na de bezichting hebben we Gerrit naar huis gebracht en zijn we naar het Volvo Customer Center gereden en kregen van Karin een rondleiding door het gebouw en we mochten zelf op een dumper rijden. Daarna kregen we een maaltijd aangeboden, hertenbiefstuk met lekkere groenten, o.a. bloemkool (heb in tijden niet zo veel warm gegeten als deze week dus ook nog gezond op pad). Ondertussen heeft Karin de route voor ons uitgestippeld en konden tegen 12.30 koers zetten naar Stockholm. Dat was ongeveer 120 km door een mooi stukje Zweden. We kwamen redelijk makkelijk bij het hotel. Een koninklijk hotel, echt heel chique, misschien wel een beetje te voor een Kampenaar. Na incheken direct op pad gegaan om de stad te ontdekken. Onze eerste keus was Gamla Stan. En geen verkeerde keus, hele leuke winkeltjes en staatjes. Jammer dat het al vroeg donker was maar wie weet komen hier nog eens terug. Het was wel koud. Even weer naar het hotel om op te warmen en daarna een " borrel" gedronken in de Ice Bar, dat was een aparte ervaring, warm van binnen en koud van buiten. Toen naar Fisk waar Minetta en Suzan voor ons een tafel gereserveerd hadden en waar het goed toeven was.Prima locatie. Heerlijk vis gegeten met sla en koffie toe. Nu zitten we na te genieten van deze dag maar kijken ook uit naar morgen, weer naar huis. En maandag weer lekker aan het werk, kijk ik ook al weer naar uit. Maar zover is het nog niet, eerst morgen vliegen.
Welterusten en wie weet tot later.
Doeg Anneke en Yvonne.

• 18 November 2010 - 21:05

Yvonne:

Dat ik dit allemaal mee mag maken. Met zo'n zus kom je nog eens ergens. Ik geniet ook met volle teugen. Het eten is heerlijk en vooral Gamla Stan was erg mooi. Hoewel het koud is, vooral in de ijsbar, hadden we het prima naar ons zin. Morgen de lucht weer in! En tot slot weer naar huis. Veel liefs, Yvon

• 18 November 2010 - 21:29

Froukje:

Leuk om zo mee te genieten wat julie allemaal doen.
    Voor morgen een goeie reis terug.

• 18 November 2010 - 21:35

Joop En Annie:

hallo Anneke en Yvonne.
    Jullie hebben wel een hele mooie week.
    Leuk om het reisverslag te volgen.
    Voor morgen een fijne vlucht.

• 18 November 2010 - 23:09

Ingrid:

Dat klinkt allemaal weer erg: "de moeite waard". Bijna onbegrijpelijk, dat jij al weer aan werken denkt en niet kan wachten tot het maandag is. Ik hoop, dat je eerst morgen veilig thuis komt en dat we zaterdag als afsluiting van zo'n fantastische week ook nog een knalfeest mee mogen beleven. Een veilige vlucht en tot zaterdag zus.

• 19 November 2010 - 07:13

Rita:

Ja,
    anneke denkt alweer aan werken. Hoe kan het ook anders, Kuiken is alles voor Anneke. Een goede reis gewenst en tot zaterdag waar ons nog een mooi feest te wachten staat!
    groetjes van Rita

• 19 November 2010 - 07:25

Gerdien:

Hallo Anneke, goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En leuk dat wij het op deze manier mee kunnen beleven! Goeie reis terug en hopelijk geniet je nog lang na van deze enerverende week!

• 19 November 2010 - 08:15

Henk Haveman:

Hoi Anneke, leuk om al je reisverslagen zo te lezen. Je verdiend het om zo in het zonnetje gezet te worden. Je hebt veel gegeven en stond altijd klaar. Nu staat het even klaar voor jou en mag jij het middelpunt van alle aandacht zijn. Dat je nu al weer aan maandag denkt toont dat je met hart en nieren een Volvo kuiken bent. Een volvo start altijd, doet trouw zijn dienst en laat je nooit in de steek. En als kuiken ben je altijd jong van hart gebleven. Met soms een ondeugend glimlachje als je aan vroeger denkt. Anneke nog veel plezier de rest van deze week. Veel zegen, Henk

• 19 November 2010 - 15:55

Henriët:

Hallo,

jullie zijn vast een heel eind richting huis. Het was een enerverende week.
    En je hebt genoten.
    We horen volgende week vast nog meer verhalen.
    Lekker bijkomen dit weekend en tot volgende week.

Groeten
    Henriët

• 19 November 2010 - 17:09

Gre Walrave:

Hoi Anneke en Yvonne,

Wat een mooi avontuur deze week, koud dus in Zweden! Ze hebben jullie goed verwend deze week, een week om nooit meer te vergeten!
    Goede terugreis gewenst en tot ziens in ons kikkerlandje!

Gre

• 20 November 2010 - 10:32

Anneke De Wilde:

Heerlijk geslapen in het luxe hotel, bijna net zo goed als thuis. Na een uitgebreid ontbijt de koffers gepakt en op tijd vertrokken want we wisten niet precies welke kant we op moesten rijden. Wel naar de E4/E20 dat had Karin van Volvo ons verteld. Maar gingen we dan wel richting vliegveld? Routeplanner er bij en de plaatsen waar we langs moesten allemaal opgeschreven. Vol goede moed zaten we om 08.25 in de auto en reden met de stroom mee Stockholm uit, beetje dubbel gevoel je wil wel blijven maar eigenlijk toch ook wel liever naar huis. Na een kilometer of 10 kreeg Yvonne, de kaartlezer door dat we naar het noorden gingen en dat moest toch niet, gelukkig konden we vlug de selweg verlaten en omkeren.Nu wisten we het zeker we reden goed. Fijne tocht gemaakt. Het was ongeveer 118 kilometer en tegen tienen waren op het vliegveld. De auto ingeleverd, zonder deuken, daarna lekker koffie gedronken. Beetje rondgekeken, de week doorgelopen en voor we er erg in hadden konden we instappen. Om 13.00 vertrokken, iets later dan de bedoeling was maar na zo'n week kijk je nergens meer van op. Prima vlucht gehad en om 14.50 uur waren we in Eindhoven waar Joop al klaar stond om ons naar Veghel te brengen. Nog even koffie gedronken en bijgepraat, toen naar Kampen in de speciale Annekeauto. Daar waren we rond half zes en waren blij dat we zonder ongelukken thuis zijn gekomen. We hebben toch zo'n 1100 kilometer gereden. En een vliegreis, super dat het zo goed is gegaan. Thuis lagen er een stapel felicitatie kaarten op me te wachten. Zoveel mensen die aan me hebben gedacht, daar zijn geen woorden voor.En nog is het niet voorbij morgen heb ik nog een feestje vor familie, vrienden en kennissen. Dus morgenavond wil ik het reisverslag afsluiten dan weten jullie ook hoe het feest is geweest. Wel gaaf zoveel reacties op de reis en zoveel cadeaus, ik ben er stil van. Echt waar. Bedankt daarvoor. Toch geen wonder dat nog ik niet kan stoppen bij Kuiken N.V.! Goed weekend en vooral voor Minetta en Suzan, rust lekker uit want het was een heel geregel maar alles klopte perfekt. Hulde en we gaan met z'n vieren een avondje bijkletsen. Dit jaar nog hoor! Ook Yvonne bedankt voor de prima begeleiding want alleen had ik het nooit gered en we hebben veel lolgehad. Dat lukt alleen ook niet.
    Tot gauw en groeten van Anneke

• 20 November 2010 - 10:33

Anneke De Wilde:

Hallo Allemaal
    Omdat de pagina reisverslagen niet werkt momenteel ben ik hier maar even gaan staan
    Prettige dag
    Anneke